Mirosul neplăcut al gurii poate fi tratat. Cauzele și tratamentul halitozei, prezentate de Dentetico

Pentru că trăim într-o societate ale cărei standarde de frumusețe și perfecțiune devin tot mai înalte de la un an la altul, orice mic defect poate însemna excluderea noastră din mediile sociale. Vrem să vă vorbim astăzi despre un subiect care poate avea repercursiuni asupra felului în care suntem percepuți de anturajul nostru: halitoza.

Halitoza este definită ca mirosul neplăcut, perceput de oamenii din imediata noastră apropiere, emanat odată cu aerul expirat. Studiile arată că 90% din respirațiile urât-mirositoare au origine orală, în timp ce restul de 10% au cauze sistemice sau non-orale.

Cauzele apariției halitozei sunt de mai multe feluri, urmând să vă prezentăm pe rând factorii care pot genera acest ”stigmat social”:

Cauze orale:

• Infecțiile parodontale, care pot genera mirosuri – acestea provin de la depunerile subgingivale, care nu au fost curățate
  • Limba încărcată – aceasta poate adăposti anumite microorganisme, care pot genera substanțe urât-mirositoare
  • Xerostomia
  • Restaurările dentare deteriorate sau supraextinse care pot acumula resturi alimentare fermentabile și bacterii
  • Protezele dentare incorect igienizate
  • Leziunile orale patologice (cancerele orale)
  • Infecțiile faringo-amigdaliene (întâlnite în special în cazul copiilor mici)
  • Despicăturile de palat

Cauze sistemice (sau non-orale):

• Afecțiuni ale tractului respirator – în principal infecții prezente la nivelul pasajului nazal, dar și sinuzite, amigdalite, faringite, pneumonii, tuberculoză
  • Afecțiuni ale tractului digestiv
  • Ciroză hepatică
  • Insuficiență hepatică și renală
  • Diabetul
  • Administrarea anumitor medicamente (antidepresive, antihipertensive)
  • Fumatul

Pentru a descoperi cauzele halitozei, pacientului îi recomandăm efectuarea unui examen intra-oral atent, începând cu partea dorsală a limbii, continuând cu evidențierea retențiilor dentare, a afecțiunilor parodontale, finalizând cu măsurarea cantității de salivă secretată și cu prezența xerostomiei.

Tratamentul halitozei

Pentru că înțelegem și știm toate aceste implicații pe care le poate avea halitoza asupra plăcerii vieții tale sociale, la Dentetico îți propunem un tratament care te ferește de toate aceste neplăceri.

În primul rând îți recomandăm un consult stomatologic amănunțit, care ne va permite să stabilim cauzele instalării halitozei. De asemenea, realizarea unui detartraj și unui periaj profesional este indicat, pentru că ”eliberează” cavitatea bucală de microbii și germenii de la baza dinților și gingiilor.

Totodată, îți recomandăm utilizarea:

• Pastelor de dinți cu triclosan și bicarbonat de sodiu
  • Gumelor de mestecat care maschează halitoza, dar pe termen scurt
  • Clătirea gurii cu apă de gură, după fiecare periaj

Însă, așa cum am spus și mai sus, terapia halitozei, dincolo de limitarea factorilor agravanți, este reprezentată de igiena orală corespunzătoare, de aceea îți recomandăm un control stomatologic prompt pentru identificarea și tratarea acestei afecțiuni neplăcute.

Vrem să știi că la Dentetico ai un aliat de încredere. Că trebuie să te simți în siguranță atunci când vii la noi, iar specialiștii noștri nu numai că înțeleg prin ce treci, însă te vor ajuta să scapi de problemele nedorite. Te așteptăm la clinica noastră, așa că ne poți suna pentru programări la numărul de telefon 0721904777 sau ne poți scrie pe adresa de email info@dentetico.ro.

Zâmbetul perfect există și poate fi chiar zâmbetul tău!